maandag 18 oktober 2010

Boeken

Voor het eerste trimester moeten we een biografie lezen voor het vak Nederlands. Ik heb het boek Positief van Filip Meirhaeghe gekozen. Mijn keuze was snel gemaakt dat het over een topsporter ging gaan maar wist niet meteen de welke. Uiteindelijk ben ik bij het boek van Meirhaeghe uitgekomen en ik hoop dat dit me niet zal vervelen. De voornaamste reden dat ik voor dit boek heb gekozen is omdat ik graag eens zou weten hoe ver een mens kan gaan in zijn drang naar overwinningen. Die drang heeft hem de das omgedaan om naar verboden middelen te grijpen. Zelf kan ik het niet verstaan dat je jezelf zo kunt bedriegen maar ik hoop me dan even te kunnen inleven in zijn wereld en hem misschien ook te kunnen verstaan.

2 opmerkingen:

  1. Niet slecht, maar ik mis een literatuurlijst en 'Het Huwelijk'.

    Facebooktip: http://www.facebook.com/people/Filip-Meirhaeghe/100000498075857

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk boek. Ik heb al eens een stukje gelezen en ik vond het zeer interresant en boeiend. Een sporter kan blijkbaar heel ver gaan om zijn doel te bereiken...

    BeantwoordenVerwijderen